دانستنی های پوشاک

مقالات و مطالب در مورد نحوه صحیح پوشش بر اساس ترندهای روز

دانستنی های پوشاک

مقالات و مطالب در مورد نحوه صحیح پوشش بر اساس ترندهای روز

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چطوربا پوشیدن کت و شلوار بدون کراوات همچنان خوش تیپ و جذاب به نظر برسیم؟

با وجود اینکه هیچ شک و شبه ای در این نیست که کت و شلوار وکراوات  لباس رسمی آقایان به شمار میرود و کراوات مهم ترین و رایج ترین اکسسوری مردانه است، ممکن است گاهی به هر دلیلی تمایل به پوشیدن کراوات با کت و شلوارتان نداشته باشید، مثلا به مجلس یا جلسه ای میروید که پوشیدن کراوات در آن را لازم نمیبینید، هر روز در محل کارتان کت و شلوار میپوشید و گاهی نمیخواهید کراوات بپوشید، اصلا کراوات را دوست ندارید و یا هر دلیل دیگر.

نپوشیدن کراوات ایرادی ندارد اما قرار نیست که با نپوشیدن آن به هم ریخته و نا مرتب به نظر برسید.
در ادامه نکاتی را متذکر میشویم که اگر آنها را رعایت کنید حتی با نپوشیدن کراوات با کت و شلوارتان شیک و خوش تیپ به نظر بیائید.

1- تعصب را کنار بگذارید

در بعضی از مراسم و گردهمائی ها لازم است که کراوات حتما پوشیده شود پس صرف اینکه تصمیم دارید کراوات نپوشید همه مجالس را از لیستتان خط نزنید.
در محل کار، مهمانی های دوستانه و جلسات کاری ممکن است نپوشیدن کراوات زیاد اهمیتی نداشته باشد اما در یک سخنرانی بزرگ با مهمانان ویژه، در جلسه ای که قرار داد مهمی را قرار است امضا کنید و یا مجلس عروسی بهتر است حتما آپشن کت و شلوار بدون کراوات را فراموش کنید و بدون شک با کراوات ظاهر شوید.

کت و شلوار بدون کراوات

2- توجه به یقه

وقتی کراوات را کنار میگذارید باید به یقه پیراهن اتان توجه زیادی داشته باشید، یقه پیراهن باید صاف و مرتب بایستد، در واقع یقه پیراهن قابی است برای صورت، گردن و چانه شما پس مطمئن شوید که مرتب است.
در بخش انتهایی یقه پپراهن ها معمولا سنجاقی پلاستیکی وجود دارد که فرم یقه را حفظ میکند.
تا جائی که برایتان ممکن است پیراهن هایتان را برای شستشو به خشک شوئی بسپارید چرا که آنها از آهار برای فرم دادن یقه استفاده میکنند اما اگر خودتان در منزل آنها را اتو میکشید حتما هنگام اتوکشی روی یقه مقداری آب اسپری کنید.

کراوات

3- فیت بپوشید

چه کت و شلوار میپوشید یا کت تک و یا هر نوع لباس دیگر فیت بودن لباس در بهتر دیده شدن شما بسیار موثر است.
پس پیراهن و کت و شلوار فیت بپوشید تا استایلتان مرتب باشد. پوشیدن پیراهن یا کت و شلوار گشاد شما را شلخته و بی اهمیت به ظاهرتان جلوه میدهد و با پوشیدن لباس تنگ گویا لباس دیگران را به تن دارید.

کت و شلوار

5- توجه به رنگ پیراهن

حالا که کراوات و جذابیت های رنگی آنرا کنار گذاشته اید و کت و شلوار بدون کراوات را انتخاب کرده اید رنگ پیراهن و ست کردن آن با رنگ کت و شلوار اهمیت زیادی دارد شاید دیگر پیراهنی که همیشه با کت و شلوار و کراوات میپوشیدید را بخاطر رنگ و طرحش بدون کراوات نتوانید استفاده کنید.
پیراهن سفید و آبی همیشه امن و عالی است بخصوص برای محیط های رسمی.
از پیراهن های طرح دار با رنگ های  عجیب و نا موزون با رنگ کت و شلوار اجتناب کنید.
یادتان باشد با نبود کراوات رنگ پیراهن استایل شما را هماهنگ میکند.

کت و شلوار بدون کراوات

6- استفاده از اکسسوری ها

وقتی کراوات میپوشید در اولین نگاه همه توجه ها به کراوتتان جلب میشود اما حالا که تصمیم دارید کت و شلوار بدون کراوات استفاده کنید بهتر است از اکسسوری های دیگر برای استایل خود بهره ببرید.
این اکسسوری ها میتوانند از قبیل دکمه سر دست، ساعت مچی، دستبند، پوشت(دستمال جیب کت)، کفش های براق، سنجاق یقه، حلقه و حتی جوراب های رنگی(البته رنگ هماهنگ با استایل) باشند. این اکسسوریها به جذابیت شما بدون کراوات کمک شایانی میکنند.

کراوات

7- هارمونی رنگ ها

قوانین عادی فشن میگوید که کت شما باید تیره تر از پیراهن تان باشد اما این زمانی صدق میکند که شما کراواتی دارید تا همه چیز را با هم هماهنگ کند و گره بزند. وقتی اینطور نیست و کت و شلوار بدون کراوات میپوشید یک پیراهن مشکی ساده زیر کت و شلوار روشن تر،  ظاهری طبیعی میدهد. مشکی زیر طوسی یا طوسی زیر آبی استایل خوب و مرتبی به شما میدهد. پس قانون تیره تر بودن کت از پیراهن در پوشیدن کت و شلوار بدون کراوات قابل نقض است.

کت و شلوار بدون کراوات

8- پیش بسوی کت و شلوار طرح دار

وقتی قرار است کت و شلوار بدون کراوات بپوشید دست شما برای پوشیدن کت و شلوار طرح دار باز است. میتوانید هر طرحی که دوست دارید بپوشید فقط پیراهن را درست ست کنید.

کت و شلوار بدون کراواتکت و شلوار بدون کراوات

9- کت بدون یقه (مندرین)

پوشیدن کت هایی که یقه برگردان ندارند و یقه اشان بصورت ایستاده و رو به بالاست میتواند گزینه مناسبی باشد برای زمانی که کت و شلوار بدون کراوات میپوشید.
نوع دیگر کت که کمتر پوشیده میشود اما بدون کراوات استایل خوبی میدهد کت با دو ردیف دکمه است. با اینکه پوشیدنش با کراوات کار آسانی نیست اما بدون کراوات میتوانید راحت آنرا انتخاب کنید و بپوشید.

 

10- تیشرت آستین دار بپوشید

پوشیدن تیشرت زیر کت و شلوار بدون کراوات دقت بسیار زیادی لازم دارد. اشتباه در انتخاب تیشرت میتواند کل استایلتان را به بریزد.
یک تیشرت خوش استایل آستین دار که رنگ و طرحش با کت و شلوارتان هماهنگی دارد را میتوانید امتحان کنید.
تیشرت یقه V  نیز انتخاب خوبی است.
فقط مراقب باشید در این قمار هم میتوانید برنده باشید هم بازنده!

کت و شلوار بدون کراوات

11- راز دکمه های پیراهن

وقتی کراوات را کنار گذاشته اید و تصمیم دارید کت و شلوار بدون کراوات بپوشید دستتان برای باز گذاشتن دکمه های پیراهن باز است.
هر چه تعداد بیشتری از دکمه ها را باز بگذارید ظاهرتان غیر رسمی تر میشود. برای مهمانی های غیر رسمی و دوستانه تا دو دکمه پیراهن را میتوانید باز بگذارید.

کت وشلوار

12- ریش بگذارید

همانطور که کراوات میتواند قاب صورت شما باشد بدون آن ریش مناسب میتواند همان تاثیر را داشته باشد.
اگر  ریش گذاشتن را دوست دارید ریش تان را طوری اصلاح کنید که در ناحیه چانه پر تر باشد.

 

کت و شلوار بدون کراوات

  • رها رضایی
  • ۰
  • ۰

 

فواید طلا برای پوست

اخیرا استفاده از طلا برای مراقبت های پوستی بسیار رواج پیدا کرده است. کاربرد طلا در محصولات مراقبتی پوست برای درمان های پوستی از زمان های قدیم توسط ژاپنی ها، رومیان و مصریها صورت میگرفته است.

بیائید نگاهی بیاندازیم به فواید طلا برای پوست و مراقبت از پوست.

1- چین و چروک، خطوط ریز، لک ها و نواقص پوست کاهش پیدا میکنند

داشتن پوستی صاف بدون چین و چروک و لک آرزوی هر زنی است.

طلا میتواند سلول های اصلی پوست را فعال کند که باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست شده با تولید سلول های جدید سلول های مرده و آسیب دیده را به سمت بالا و خارج هدایت میکند، بنابراین باعث کاهش چین و چروک، خطوط ریز و لکها شده، به شما ظاهری جوانتر میخشد.

فواید طلا برای پوست

2- تحریک سلولهای پوستی

یونهای موجود در طلا به تحریک سلولهای پوست، اعصاب و رگهای بدن کمک میکند و این باعث افزایش گردش خون شده متابولیسم سلولهای پوست را افزایش میدهد و باعث خروج مواد زائد میگردد.
طلا با کمک به تحریک سلولهای پوست شما را به داشتن پوستی سالم میرساند.

3- جلوگیری از پیری زودرس پوست

خشکی پوست یکی از عوامل پیری زودرس به حساب میاید. استفاده از طلا میتواند خشکی پوست را کاهش داده متابولیسم آنرا افزایش دهد و از پیری زودرس پوست جلوگیری کند.

4- طلا رنگ پوست را روشن میکند

با مرور تاریخ در مییابیم که یکی از رژیم های زیبائی که کلئوپاترا دنبال میکرد استفاده از طلا بود . او هر شب از ماسک طلا استفاده میکرد تا چهره خود را شاداب نگه داشته پوست خود را جوان، براق و زیبا نگاه دارد.

5- روند کاهش کلاژن سازی پوست کمتر میشود

کلاژن بطور طبیعی در بدن تولید میشود و باعث انعطاف پذیر شدن بدن میگردد و وظیفه ایجاد پوستی صاف و موهائی درخشان به این پدیده سپرده شده است.
تولید کلاژن در بدن بعد از 25 سالگی رو به کاهش میرود و شما شاهد تغییراتی در پوست خود میشوید.مراقبت های پوستی با طلا میتواند روند کاهش تولید کلاژن در پوست شما را کم کند و کلاژن سازی ادامه پیدا کرده پوست جوان و شاداب بماند.

6- درمان آسیبهای وارده از نور خورشید و رادیکال های آزاد

رادیکال های آزاد مولکول های بسیار ناپایداری هستند که میتوانند توسط عوامل محیطی مانند اشعه ماوراء بنفش، دود و آلودگی باعث آسیب به پوست شده موجب پیری زودرس شوند. طلا با خاصیت آنتی اکسیدانی و تزریق اکسیژن در پوست میتواند این آسیب ها را کمتر کرده  و اثرات مخرب آنها را کاهش دهد.
همچنین همه ما نگران تیره شدن پوستمان در اثر نور خورشید هستیم و  تولید ملانین یا رنگ دانه های سیاه در پوست باعث تیره شدن، خال های ریز و تاثیر گرفتن پوست هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید میشود. با استفاده از طلا میتوانیم تولید ملانین در بدن را کاهش دهیم.

فواید طلا برای پوست

7- درمان آلرژی ها

.مصریها معتقد بودند طلا دارای خواص داروئی است که میتواند به بهبود تعدادی از بیماریها کمک کند
خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در طلا باعث بهبود گردش خون شده این کار توانائی پوست را برای مقابله با آکنه، ضایعه های پوستی، کهیر و سایر واکنش های آلرژیک روی سطح پوست افزایش میدهد.
اگر پوست حساسی دارید و در مقابله با واکنش های پوستی اتان به شکست رسیده اید از محصولات مراقبت از پوست طلا استفاده کنید.
پیشنهاد ما به شما سرم طلا 24 عیار بلک بری است برای بهبود و تقویت پوست تان.

[caption id="attachment_6367" align="aligncenter" width="421"]فواید طلا برای پوست برای خرید کلیک کنید[/caption]

8- درمان التهابات

گفته میشود طلا دارای خواص ضد باکتری و ضدالتهابی است که به تجمع اکسیژن در پوست برای تجدید و تولید سلول های جدید کمک کرده سلول های آسیب دیده را درمان میکند. این خاصیت به درمان زخم، کاهش تورم ، از بین بردن قرمزی پوست و پف و قرمزی زیر چشم و همچنین سایر اختلالات التهابی پوست کمک میکند و همچنین موجب جوان سازی پوست شما میگردد.

9- افزایش قابلیت ارتجاعی پوست

هنگامی که خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می یابد و یا کاملا از بین میرود، پوست شل و  آویزان میشود.
استفاده از طلا از بین رفتن الاستین پوست را کاهش داده و قابلیت ارتجاعی بافت ها را بازیابی میکند. این امر از افتادگی بیشتر پوست جلوگیری میکند. طلا با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست باعث سفتی و تقویت پوست و همچنین آبرسانی شدید به پوست میگردد .

برای بهره بردن از آبرسانی و جونسازی طلا پیشنهاد ما به شما:

کرم فوق آبرسان و جوانساز حاوی سلول بنیادی و طلای 24 عیار بلک بری

[caption id="attachment_6368" align="aligncenter" width="421"]فواید طلا برای پوست برای خرید کلیک کنید[/caption]

10- پوست درخشان

طلا باعث بهبود گردش خون شده بنابراین به آبرسانی و حفظ سطح رطوبت پوست کمک میکند. ذرات کوچک و غنی طلا جذب پوست شده  باعث ایجاد پوستی سالم، شاداب و درخشان میشوند.

طلا نه تنها یک پوست زیبا، درخشان و جوان به شما میدهد بلکه فواید بسیار دیگری نیز دارد. باعث کاهش روند نزولی ترشح کلاژن شده، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش میدهد و رنگ پوست شما را روشن میکند. با تحریک سلولهای پوست پوستی سفت به شما هدیه میدهد، گردش خون را بالا برده باعث جلوگیری از پیری زودرس، چین و چروک و کک و مک و خال  پوست میشود.

در یک کلام طلا طلا است! باید از آن استفاده کنید تا به معجزه خواص آن برسید.

 

  • رها رضایی
  • ۰
  • ۰

 

ست کردن رنگ لباس یکی از دغدغه های روزانه همه ماست چه به یک دورهمی دعوت شده باشیم، قصد رفتن به یک ضیافت داشته باشیم، برای رفتن به محل کارمان لباس میپوشیم و چه برای یک خرید یا تفریح بیرون از خانه میرویم.

ترجیح همه ما این است که حتی اگر قرار نیست ستاره جمع باشیم ونخواهیم همه نگاه ها به سمت ما بچرخد اما ترجیح دهیم که ظاهری آراسته، خوش سلیقه، ظریف و زیرک به نظر برسیم و اینجاست که سوای آنکه چه میپوشیم چطور پوشیدن و چطور ست کردن مهم میشود. مغوله ست کردن و ترکیب کردن لباس ها هنری است قابل بحث و در کنار آن هنر ست کردن رنگ لباس نیز بسیار حائز اهمیت است.

همه ما بر اساس سلیقه و ذوق شخصی امان رنگ لباس هایمان را انتخاب مکنیم و ترکیب رنگی لباس هایمان را میچینیم اما گاهی مثلا بخاطر فصل سرما و لباسهای زمستانی که اکثرا تیره و دلگیر هستند ترجیح میدهیم کمی رنگ به ترکیب لباسهایمان اضافه کنیم و دلمان میخواهد این ترکیب ها هوشمندانه باشد و کجا که میوریم کار کند و با سلیقه به نظر برسیم.

بسیاری در کمد خود تنوع بالائی از رنگها را دارند اما در مورد چگونه ست کردن رنگ لباس و ترکیب کردن آنها و پیدا کردن روش های جدید کمی ناپخته و سردرگم هستند.

اگر آماده هستید که ترکیب رنگهائی را تست کنید که شاید تا به حال به در ست کردن رنگ لباس هایتان به آنها فکر نکرده اید لیست 10 ترکیب رنگ که همیشه جذاب و زیبا هستند را در ادامه مطلب چک کنید تا همیشه به نظر خوش تیپ و دلفریب بیایید هر چقدر هم که هوا دلگیر باشد!

سورمه ای و نارنجی

سورمه ای و نارنجی یک ترکیب سنتی دریانوردی است اما زمانیکه شما آنرا به شکل مدرن ترکیب میکنید به یک ست و جفت بی نظیر دست پیدا میکنید و یکی از راههای افزایش این جذابیت استفاده از رنگ تیره و یکدست و تک رنگ بدون طرح است مثلا یک کت یا بارانی نارنجی با یک شلوار سورمه ای یا پیراهن سورمه ای ساده و پر رنگ با کفش نارنجی!!

 

ست کردن رنگ لباس

صورتی و سرخابی

سرخابی به رنگ خنثیای فصل پائیز و زمستان تبدیل شده است اما برای بهار و تابستان باید با رنگهای دیگر ست شود، یک رنگ غیر منتظره مثل صورتی. صورتی ممکن است احساس بهاری بدهد اما با سرخابی یک ترکیب پیچیده و جذاب میشود.

اگر هنوز جسارت ست کردن رنگ لباس اتان با این دو رنگ را همزمان پیدا نکرده اید، میتوانید از شدت یکی یا هر دوی آنها بوسیله طرح یا بافت پارچه کم کنید،گیپور یا طرح با ایجاد سایه میتواند پوشیدن رنگ را برای شما راحت تر کند.

ست کردن رنگ لباس

سبز و زرد

زمانی که تمایل دارید دیده شوید رنگ زرد و سبز به راحتی این کار را برایتان انجام میدهند و شما میتوانید زیرکانه از این دو رنگ در ست کردن رنگ لباس مهمانی یا ضیافت اتان استفاده کنید. اما اگرهر دوی این رنگ ها را در کمد لباستان ندارید یادتان باشد که استفاده از اکسسوریها در کنار یکی از این رنگها هم میتواند تا حد زیادی همان کار را براتون انجام دهد.

ست کردن رنگ لباس

آبی و صورتی

ترکیب جذاب این دو رنگ به شما نشاط و جذابیتی میبخشد گویا برای یک پارتی آماده شده اید.

بهترین ترکیب یک آبی کمی تیره و سایه های صورتی است اما هیچ محدودیتی برای ترکیب این دو رنگ وجود ندارد شما میتوانید این دو رنگ را با هر میزان غلظت که تمایل دارید در ست کردن رنگ لباس هاتان استفاده کنید و حتی لباسهایی را پیدا کنید که در طرح آن ترکیب این دو رنگ استفاده شده است.

ست کردن رنگ لباس

قرمز و بنفش(فیوشا)

در ترکیب رنگها و ست کردن رنگ لباس شما میتوانید یکی از دسته بندی ترکیبی را انتخاب کنید، ترکیب رنگ های گرم، ترکیب رنگ های سرد و یا ترکیب رنگ گرم و سرد همزمان.

رنگ های قرمز و فیوشا ترکیب دو رنگ گرم هستند که همیشه نگاه ها را به خود جلب میکنند و فریاد میزنند که شما عاشق رنگ هستید. پس یادتان باشد برای جذابیت نیاز به رنگ های دلفریب دارید! نترسید!

ست کردن رنگ لباس

سبزآبی، سبز و آبی

وقتی ترجیح شما برای ست کردن رنگ لباس انتخاب رنگهای سرد است بهترین آنها رنگهای آبی، سبز و سبزآبی (تیل) است.
این رنگها انعکاس و سایه های اقیانوس هستند. انعکاس سبزی چمن آبی آسمان...

وقتی این رنگها با هم پوشیده میشوند حس فضای بیرون و خیابان میدهد که حس خوب و دلپذیری است. این رنگها را با هم ترکیب کنید و در نگاه دیگران بخوانید که چقدر شما را انسانهای سرزنده و شادابی میبینند و حتی حس درونی خودتان نیز با پوشیدن این رنگها با یکدیگر حس سبکی و شادابی است.

ست کردن رنگ لباس

(زرد و طوسی ( خاکستری

ترکیب کردن رنگها همیشه به معنی ترکیب دو رنگ قوی با یکدیگر نیست. شما میتوانید یک ترکیب خلاقانه و شیک ابداع کنید با یک رنگ خنثی و یک رنگ  روشن.

اگر به رنگ طوسی علاقه دارید یکی از بهترین رنگ هایی که با آن ست میشود رنگ زرد است که نشاط ترکیب اتان خواهد شد، ترکیب این دو رنگ حتی رنگ سال 2021 نیز اعلام شده اند که میتوانند در ست کردن رنگ لباس، در دیزاین خانه و حتی در بسته بندی کالا در بیزنس تان نیز شما را یاری دهد.
این دو رنگ در کنار هم همیشه چشم ها بر میگرداند و حس درست بودن ترکیب را به دیگران منتقل میکند و در مورد لباس شما را خلاق و با سلیقه معرفی میکند در عین اینکه از رنگ قوی و غلیظی نیز استفاده نکرده اید.

ست کردن رنگ لباس

مشکی و شتری

ترکیب مشکی و شتری ترکیبی که زمان ندارد، همیشه حس خوب و حس ست خوب میدهد.
شاید به اندازه بقیه ترکیب ها به چشم اتان نیاید و کمتر در ست کردن رنگ لباس استفاده کنید اما اگر میخواهید ظریف و زیرک به نظر بیائید این ترکیب جواب درست است.

اگر تمایل دارید به این ترکیب جان ببخشید میتوانید در کنارش پلنگی/ لئوپار را امتحان کنید. کمی خلاق باشید گاهی اضافه کردن یک طرح ست شما را خاص و چشمگیر میکند.

ست کردن رنگ لباس

زیتونی و سفید

سفید معجزه همه رنگهاست و در کنار همه آنها یک ترکیب عالی میدهد و آن رنگ را جذاب تر میکند.

سفید در تابستان روشنائی میدهد و در فصل های سردتر وقتی در کنار زیتونی برای ست کردن رنگ لباس  بیاید عالی میشود. یک ترکیب هوشمندانه که میتوانید در محیط کار و حتی آخر هفته ها و تفریحاتتان از آن استفاده کنید و جذاب باشید. این ترکیب شاید ترکیبی باشد که در کمد لباس تان راحت آنرا پیدا میکنید اما در خرید بعدی اتان دقت کنید از بقیه سایه های رنگ زیتونی نیز استفاده کنید و با کنار سفید قرار دادنش ببینید که کمی پر رنگ یا کمرنگ شدن زیتونی میتواند چه تغییر باورنکردنی در تیپ شما ایجاد کند.

 

ست کردن رنگ لباس

طوسی و طوسی

پوشیدن لباسهای تک رنگ میتوانند حس خیلی شیک یا ساده و گاهی کسل کننده بدهند. مهم این است که چطور ست میکنید و آنها را کنار هم قرار میدهید.

یکی از ایده های موثر در ست کردن رنگ لباس تک رنگ استفاده از سایه ها و توناژ های مختلف یک رنگ است، استفاده سایه هیا تیره به روشن، برعکس و یا استفاده از یک تیره و چند روشن میتواند آنقدر تاثیر گذار که گویا چند رنگ پوشیده اید.

درمورد طوسی استفاده از سایه های روشن، طوسی های متوسط و ذغالی کنار هم میتواند به یک ست و ترکیب بسیار شیک و آرام بخش بدل شود و نگاه ها را به سمت ست تک رنگ شما بکشاند.
وقتی ست تک رنگ طوسی را انتخاب کردید فراموش نکنید که از طرح استفاده کنید، یک کت طرحدار یا یک جفت کفش لئوپار میتواند به ست شما حجم و بعد بدهد که بسیار شیک است.

 

ست کردن رنگ لباس

10 ترکیب رنگ معرفی شده برای ست کردن رنگ لباس تنها مختص خانم ها نیست آقایان نیز بر اساس سلیقه و فصلی که در آن قرار داریم میتوانند از این ترکیب های رنگی در لباس پوشیدن خود استفاده کنند. اگر سن شما سنی است که ترجیح میدهید رنگ های غلیظ و جیغ نپوشید از سایه های کم رنگ تر هر رنگ به راحتی در ترکیب و ست لباستان  میتوانید استفاده کنید، شادابی و سرخوشی حق شماست!

 

  • رها رضایی
  • ۰
  • ۰

 

لاغرتر دیده شدن یکی از دغدغه های افرادی است که فکر میکنند اضافه وزن دارند.
قبل از اینکه این ترفندها و تکنیک ها را با هم مرور کنیم لازم است یادآوری کنیم که هیچ بدنی نیاز ندارد که لاغرتر دیده شود! با اعتماد به نفس باشید، خودتان و بدنتان را دوست بدارید.

این نکات تنها برای روزهایی است که دوست دارید لاغرتر و بلند تر به نظر برسید:

 

لاغرتر دیده شدن

1- جین تیره بپوشید
یکی از بهترین روش های لاغرتر دیده شدن پوشیدن جین تیره است. جین روشن خوب است اما با جین تیره
کشیده ترو لاغرتر به نظر میرسید. همچنین از جین های پاره و سنگ شور شده که سایه روشن دارند خودداری کنید.

فاق بلند

2- جین با کمر بلند بپوشید (فاق بلند)

فاق بلند بودن جین کمک میکند که اضافه وزن های قسمت میانی بدن اتان را مخفی کنید بطور خاص پهلوها.

با پوشیدن جین فاق کوتاه پهلوها بیرون میزند و بخش کمر یکدست به نظر نمیرسد. با پوشیدن جین یا شلوار پارچه ای فاق بلند بخش میانی بدنتان جمع میشود، پهلوها بیرون نمیزند و باعث کشیده تر و لاغرتر شدن شما میشود همچنین صاف و صوف به نظر میرسید و اعتماد به نفس میگیرید.

کمربند

3- جمع کنید

کمرتان را جمع کنید، با بستن یک کمربند.همانطور که در عکس بالا میبینید لباسی که حجم زیادی دارد به شما نیز حجم میدهد،
با بستن یک کمربند هم زیبایی لباس بیشتر دیده میشود و هم باعث لاغرتر دیده شدن اندام شما و دیده شدن کمر شما میشود. خیلی ساده!

جین پاچه گشاد

4- جین پاچه گشاد بپوشید

تکنیک عالی دیگر! شلوار دم پا گشاد . این شلوار شما را بلندتر، کشیده تر و لاغرتر نشان میدهد. مثل یک معجره بخصوص برای خانم هایی که پاهای بزرگتر و باسن بزرگی دارند یعنی همان اندام تیپ گلابی دارند. این مدل شلوار برای خانم ها بسیار شیک است و در سالهای اخیر نیز دوباره به ترند و مدلهای پرطرفدار بدل شده.

کفش پاشنه بلند

5- کفش پاشنه بلند بپوشید

تقریبا همه به نقش کفش پاشنه بلند در مرتب دیده شدن و لاغرتر دیده شدن واقف هستیم. پوشیدن کفش
پاشنه دارباعث میشود که استایل بدن خود را در شکل درست تری نگاه داریم، غوز نکنیم سینه را جلو بدهیم
و به بهترین شکل بایستیم وهمه اینها باعث میشود ضمن بلند تر دیده شدن به لاغرتر دیده شدن نیز برسیم.

کفش نوک تیز

6-کفش نو تیز انتخاب کنید

اگر کفش همرنگ لباستان و مدل نوک تیز بپوشید در یک نگاه متوجه تاثیر آن در لاغرتر دیده شدن اتان
خواهید شد. این مدل کفش شما را کشیده تر نشان میدهد.

لاغرتر دیده شدن

7-تک رنگ بپوشید

لباس های طرحدار زیبا و جذاب هستند اما اگر قصد دارید لاغرتر و کشیده تر دیده شوید لباسهای تک رنگ را
انتخاب کنید.اگر لباس طرحدار میپوشید به طرح لباس و بخشی از بدن که لباس میپوشاند دقت کنید
چرا که طرح دار بودن لباس به اندامتان حجم میدهد،اگر میخواهید پائین تنه کوچکتر دیده شود
از شلوار، دامن یا هر لباس طرحدار در پائین تنه دوری کنید.

رنگ یکدست و ساده بخصوص رنگ مشکی باعث کشیده تر و لاغرتر دیده شدن شما میشود پس اگر
لاغرتر دیده شدن اتان خیلی مهم است از سر تا نوک پا مشکی بپوشید.

یقه هفت

8- یقه هفت بپوشید

لباس یقه گرد با پوشاندن ناحیه گردنی بالا تنه شما را بزرگ تر جلوه میدهد پس اگر هدف این است که جوری لباس
بپوشید که باعث لاغرتر دیده شدن شما شود بدون شک! یقه هفت را انتخاب کنید.

راه راه عمودی

9- راه راه عمودی

لباس راه راه اما راه راه عمودی! یکی دیگر از روش های لاغرتر دیده شدن است. اما اگر راه راه عمودی ندارید یا
دوست ندارید حتی میتوانید با پوشیدن یک جین که یک خط عمودی حاشیه ای دارد از این تکنیک بهره ببرید.

اکسسوری

10- جواهرات / اکسسوری

در انتخاب جواهرات و اکسسوری هایی که استفاده میکنید استراتژی داشته باشید. گردنبند بلند به اندازه یقه هفت میتواند بالاتنه شما
را کشیده تر نشان دهد .
آویز بلند یک راه خیلی ساده برای جذابیت و کشیده نشان دادن بالا تنه شماست.

یادتان باشد هر جایی که اکسسوری / جواهرات استفاده میکنید نگاه ها به آن سمت میرود مثلا اگر میخواهید
توجه ها به صورتتانجلب شود یک جفت گوشواره بلند یا گردنبند کوتاه/چوکر استفاده کنید.

shoes

11- کفش همرنگ

اگر دامن یا پیراهن میپوشید رنگ کفش تان را همرنگ پوستتان انتخاب کنید، اما اگر شلوار میپوشید کفش باید همرنگ شلوارتان باشد.
این تکنیک باعث میشود ضمن لاغرتر دیده شدن شما همرنگی کفش به قد شما اضافه کند و بلندتر دیده شود.

12- فیت بپوشید

اگر میخواهید لباستان باعث لاغرتر دیده شدن اتان شود نباید لباس گشاد یا تنگ بپوشید. هر دوی این لباسها شما را
بزرگترنشان میدهد و دقیقا جاهائی که قصد داشتید بپوشانید را نمایان تر میکند.

پارچه

13- جنس پارچه لباستان مهم است

از انتخاب لباسهائی که پارچه زمخت  یا پارچه کشی دارند بپرهیزید چرا که نه تنها کمکی به لاغرتر دیده شدن
نمیکنند بلکه شما را حجیمتر نشان میدهند،  در عوض لباسهایی با پارچه های نرم و سبک را برگزینید.

14- کیف دستی سایز متوسط

از روی شانه انداختن کیف های بزرگ و غول پیکر و کیف های دستی کوچک که مناسب خیلی ها نیست دوری کنید.
یک کیف سایز متوسط درست ترین انتخاب برای شمایی است که طوری لباس میپوشید که در لاغرتر دیده شدن شما موثر باشد.

 

  • رها رضایی
  • ۰
  • ۰

حتما تا بحال وقتی برای خرید لوازم آرایش به فروشگاه رفته اید در کنار کرم پودرهای معمول چشمتان به BB  و CC  کرمها افتاده است.

BB کرم یا CC کرم انتخاب درست کدام است؟

ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که تفاوت BB کرم ها و CC  کرم ها چیست و فرقشان با بقیه محصولات آرایشی صورت چیست بخصوص که چند سالی است این کرمها بسیار پر طرفدار شده اند.

بطور کلی BB و CC کرم ها محصولات چند منظوره  و ترکیبی از یک محصول آرایشی و مراقبتی پوست هستند که در یک فرمول جمع آوری شده اند.

به طور معمول این دو کرم خواص مشترکی با محصولات زیر دارند:
- پرایمر
- کانسیلر
- کرم پودر
- هایلایتر
- مرطوب کننده
- مات کننده
- مراقبت پوستی
- ضد آفتاب

به عنوان محصول چند کاره BB کرم یا CC کرم ها میتوانند روتین روزانه شما را آسانتر و شما را در صرفه جویی زمان و پول یاری کنند.اما همچنان تفاوتهایی با هم دارند که بر اساس نوع پوست شما و نتیجه ای که مد نظرتان است باید آنها را انتخاب کنید.

قبل از اینکه BB کرم یا CC کرم خود را خرید کنید راهنمای زیر را که برای شما تهیه کرده ایم مطالعه کنید، ما تفاوت این دو را برای شما بیان میکنیم تا بهترین را برای پوستتان انتخاب کنید.

BB  کرم چیست؟

یک محصول آرایشی است که اولین بار در آسیا و در کره استفاده شد و کم کم راه خود را به دنیای محصولات آرایشی دنیا باز کرد. این محصول ضمن کاربرد در میکاپ مزایایی برای پوست نیز دارد.
. BB مخفف " beauty balm" یا " blemish balm" است.

مواد تشکیل دهنده این کرم عموما مواد مراقبتی از پوست بوده در عین حال پوست را کاور کرده  و کمک شایانی در پوشاندن لک های پوستی میکند.

بی بی کرم از کرم پودر سبک است، زمان بیشتری کاور خود روی پوست را حفظ میکند و نتیجه طبیعی و شفافی میدهد اما فول کاور نیست یعنی پوشانندگی آن از کرم پودر کمتر است و همچنین حالت ماتی را نیز به پوست نمیدهد.

BB کرم بیشتر برای کسانی مناسب است که نمیخواهند ظاهری پر آرایش یا به اصطلاح هفت قلم آرایش کرده داشته باشند و یا نمیخواهند پوست خود را کامل پوشش و کاور کنند و بیشتر بدنبال آنند که صورتشان طبیعی به نظر برسد.

ممکن است بر اساس مارک محتویات این کرم متفاوت باشد اما بطور معمول آنها شامل:

- محافظ پوست: ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها
- مرطوب کننده ها : اسید هیالورونیک، گلیسیرین، پانتنول، سرامیدها
- SPF معدنی: اکسید روی، دی اکسید تیتانیوم
- روشن کننده ها: نیاسینامید، ریشه شیرین بیان
- سفت کننده های پوست: پپتیدها، کلاژن هیدرولیز شده

 

مزایای بی بی کرم:

به طور معمول مزایای BB کرم آبرسانی به پوست خشک و رطوبت رسانی و نرم کنندگی آن است.
SPF های این کرم ها ممکن است متفاوت باشند اگر SPF بی بی کرمتان از 30 کمتر است همرا آن از ضد آفتاب هم استفاده کنید چرا که متخصصان معتقدند حداقل SPF لازم برای پوست 30 است.

[caption id="attachment_6147" align="aligncenter" width="600"]BB کرم BB کرم[/caption]

CC  کرم چیست؟

CC کرم همان BB کرم پیشرفته است اما سبک تر با  پوشانندگی و کاور بیشتر.
CC مخفف “color control” یا “complexion corrector”  است.

طبیعی ترین پوست و نتیجه  را بعد از استفاده  از CC کرم میتوانید داشته باشید.

فرمول سی سی کرم طوری طراحی شده که  ایرادات رنگی پوست را اطلاح میکند مثل:

- قرمزی
- تیرگی
- سیاهی دور چشم
- یکدست نبودن های رنگ پوست
- هاپرپیگمنتیشن (مثل لکه های قهوه ای )
- جای جوش و آکنه

 

مزایای CC کرم ها :
از نظر مراقبت های پوستی سی سی کرم ها بسیار شبیه بی بی کرمها هستند.
تعدادی از مواد تشکیل دهنده این کرم ها شامل:

  • - محافظ پوست: ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها
  • - SPF معدنی: اکسید روی، دی اکسید تیتانیوم
    - روشن کننده ها: نیاسینامید، ریشه شیرین بیان
    - سفت کننده های پوست: پپتیدها، کلاژن هیدرولیز شده
    - تسکین دهنده ها: چای سبز، سویا، کره شیی

به طور کلی CC کرم ها روی ضد پیری پوست تمرکز دارند. بیشتر سی سی کرم ها علاوه بر داشتن SPF مواد ضد چروک و از بین برنده لک ها در خود دارند.
سی سی کرم ها نسبت به بی بی کرم ها بافت سبک تری دارند. بافتی خامه ای طور که پوست را مات میکند.

[caption id="attachment_6148" align="aligncenter" width="549"]CC کرم CC کرم[/caption]

BB کرم یا CC  کرم: کدامیک برای پوست شما مناسب است؟

زمان انتخاب BB کرم یا CC کرم نکته مهم توجه به نوع پوستتان است.

پوست چرب

CC کرم برای پوست های چرب مناسب تر است. به لطف بافت مات آن کمتر روی پوست میلغزد و برق میافتد. بی بی کرم برای پوست چرب  نرم کننده گی بیشتر از نیاز دارد.

موقع انتخاب سی سی کرم توجه کنید که بدون چربی (oil free) باشد و مواد مات کننده زیر را داشته باشد:

- Silicia  / سیلیس
- Colloidal Clay / خاک رس
- Charcoal / زغال چوبی

پوست مستعد آکنه
شما هم از سی سی کرم استفاده کنید. این کرم با بافت سبک، یکدستی به پوستتان میدهد.
شما موقع انتخاب دنبال محصولات بدون چربی (oil free)با مواد زیر باشید:
- Colloidal Clay / خاک رس
-  Tea tree extract/ عصاره چای سبز
- Salicylic acid / اسید سالیسیلیک

پوست خشک

پوست خشک BB کرم یا CC کرم؟
BB کرم ها بخاطر داشتن آبرسانی و مرطوب کننده گی برای پوست شما مناسب تر است.

مواد مرطوب کننده ای که باید در فرمول این کرم دنبالش باشید شامل:
- Ceramides  / سرامیدها
- hyaluronic acid / اسید هیالورونیک
- glycerin / گلیسیرین
- panthenol / پانتنول

تفاوت BB کرم یا  CC کرم ها با کرم پودرها در چیست؟

کرم پودرها محصولات آرایشی هستند برای یکدست سازی رنگ پوست و مناسب پوشاندن قرمزی و نقطه های قهوه ای پوست.
کرم پودرها با هر بیسی از جمله  آب، روغن یا سیلیکون در اشکال مختلفی تولید میشوند مانند: کرم پودر مایع، کرمی، پودری، پودر فشرده، موس و استیکی که میتوانند نتیجه های متفاوتی از جمله مات، طبیعی و براق داشته باشند و کاور آنها میتواند کم یا کامل و فول باشد.

کرم پودرها نسبت به BB کرم یا CC کرم ها بافت سنگین تری دارند ولی کاور بیشتری دارند اما چون مواد مراقبتی پوست در خود ندارند نسبت به بی بی و سی سی کرم ها دوست های خوبی برای پوست محسوب نمیشوند و چند منظوره به حساب نمیایند.

اگر برای کاور پوستتان از کرم پودر استفاده میکنید باید زیر آن از پرایمر، مرطوب کننده و ضد آفتاب نیز استفاده کنید در حالیکه وقتی BB کرم یا CC کرم استفاده میکنید به هیچ کدام از آنها نیازی ندارید چون محصول چند منظوره که شامل مواد مراقبتی نیز هست استفاده میکنید.

تفاوت BB کرم یا CC کرم با مرطوب کننده های رنگی

مرطوب کننده رنگی ضمن رطوبت رسانی به پوست کمی رنگ و کاور نیز به پوست میدهد. مرطوب کننده رنگی را میتوان ورژن سبک و ساده BB کرم نامید. مرطوب کننده رنگی آبرسان پوستی است که کاور سبکی دارد در حالیکه BB کرم هر دوی این کارها را بیشتر انجام میدهد ضمن اینکه مزایای دیگر پوستی نیز دارد.

مرطوب کننده رنگی نسبت به CC کرم ها کاور کمتری دارد و حتی سنگین تر از CC کرم است که بخاطر خاصیت نرم کنندگی آن است.

[caption id="attachment_6144" align="aligncenter" width="592"]BB کرم یا CC کرم BB کرم یا CC 

  • رها رضایی