دانستنی های پوشاک

مقالات و مطالب در مورد نحوه صحیح پوشش بر اساس ترندهای روز

دانستنی های پوشاک

مقالات و مطالب در مورد نحوه صحیح پوشش بر اساس ترندهای روز

۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

نباید های دکوراسیون داخلی منزل با رنگ طوسی

طی سالهای اخیر که دنیا به سمت طبیعی بودن و طبیعت گرایش پیدا کرده است در دنیای طراحی تغییرات بسیار بزرگی اتفاق افتاده است.رنگ بژ، خاکی و خانواده قهوه ای با محبوب شدن رنگ طوسی کنار گذاشته شدند.
با آرامش آبی، گرمای رنگ تن و ظرافت کرم، رنگ طوسی رنگی همه کاره است که هم در فضاهای سنتی و هم در فضاهای مدرن به خوبی کار میکند و به همان اندازه برای خانه های کاملا الکتریکی مناسب است. اما بخاطر وجود سایه های مختلف و تنوع آنها انتخاب رنگ درست کار دشواری به نظر میرسد. در اینجا ما از نظرات سه متخصص طراحی استفاده کرده ایم تا نکات مهم دربایدها و نباید های استفاده از رنگ طوسی را برای شما بیان کنیم.

باید 1 : دقت به تون رنگ

همه طوسی ها مثل هم نیستند. این رنگ به دو دسته اصلی طوسی های گرم و طوسی های سرد تقسیم میشود.
طوسی براق را با سفید خامه ای ترکیب نکنید. اگر دیوار را رنگ طوسی آبی سرد رنگ میکنید حاشیه ها و قرنیزها را به رنگ طوسی سفید خنک در آورید. استفاده از سفید های گرم رنگ اتاق را کدرو چرک میکند.

دکوراسیون داخلی منزل با رنگ طوسی

باید 2 : به نور دقت کنید

وقتی تصمیم گرفتید که اتاقی را با رنگ طوسی رنگ کنید یا با رنگ طوسی دکور کنید به نوری که اتاق میگیرد دقت داشته باشید.
اتاق های آفتاب گیر و پر نور میتوانند به رنگ طوسی قوی و گرم در بیایند در حالی که اتاق های شمالی و کم نورتر با طوسی آبی بهتر میشوند و خاکستری سرد مناسب این اتاق هاست.

دکوراسیون داخلی

نباید 1 : کاربرد صورتی

استفاده نکردن از طوسی ای که تون صورتی و بنفش در خود دارد  در دکوراسیون داخلی منزل با رنگ طوسی بسیار مهم است. از دیدن تاثیر این توناژها بر روی فضا تعجب خواهید کرد. آنها حس طبیعی نخواهند داد. شما به رنگ هایی نیاز دارید که کلاسیک و آرام بخش باشند تا بتوانید بقیه لایه ها را روی آن طراحی کنید.

باید 3 : آبی را انتخاب کنید

وقتی تصمیم گرفتید دیوارها را طوسی کنید زیر تون های گرم و یا آبی را انتخاب کنید.

دکوراسیون داخلی منزل با رنگ طوسی

باید 4 : دما را مد نظر داشته باشید

دما را قبل از هر چیز دیگری در نظر بگیرید. طوسی/ خاکستری آبی، طوسی / خاکستری قهوه ای، طوسی سرد و طوسی گرم داریم.
انتخاب اشتباه میتواند کل فضا را از بین ببرد بنابراین در دکوراسیون داخلی منزل با رنگ طوسی دما یکی از آپشن های مهم است.

[caption id="attachment_6127" align="alignleft" width="350"]رنگ طوسی brown gray[/caption][caption id="attachment_6128" align="alignright" width="350"]رنگ طوسی blue gray[/caption]

 

 

 

 

 

 

طوسی

نباید 2 : از رنگ تیره دوری کنید.

طوسی یک رنگ خنثی ایده آل است که به عنوان مکمل رنگ های غنی تر عمل میکند و میتواند در دکوراسیون داخلی منزل با رنگ طوسی به شما کمک شایانی بکند.
از اینکه این رنگ را با رنگ های دیگر مخلوط کنید نترسید چرا که میتواند تنوع بالائی از رنگ ها را به شما بدهد.

رنگ طوسی

 

  • رها رضایی
  • ۰
  • ۰

  10  قانون پوشیدن کت اسپرت یا کت تک با شلوار جین

ما نمیدانیم اولین شخص نابغه ای که کت تک با شلوار جین پوشید که بود اما او دنیای فشن را برای همیشه تغییر داد.این تیپ به یکی از پرطرفدارترین استایل ها تبدیل شد.

مجله GQ (مجله مد و سرگرمی انگلیسی) بیان میکند که پوشیدن کت تک با شلوار جین یک روش هوشمندانه برای پوشاندن بدن شماست. بزرگ یا کوچک، زن یا مرد در هر شغلی میتواند کت تک را با جین بپوشد اگر چند قانون ساده را رعایت کند.

چرا پوشیدن کت اسپرت یا کت تک با شلوار جین یک استایل عالی است

یک کت اسپرت، کتِ کت و شلوار یا بلیزر یک  اکسسوری عالی برای هر کسی به حساب میاید. شانه ها را پهن میکند، کمر را باریک تر نشان میدهد و جیب های آن نیاز شما را برای حمل یک کیف برای لوازم روزانه بر طرف میکند. کلاس استایل شما را در هر جا و هر زمانی بالاتر میبرد. برای اثبات این قضیه کافی است نگاهی بیاندازید تا ببینید چه تعداد از افراد کت تک با شلوار جین را امتحان کرده اند و میپوشند.

پوشیدن شلوار جین با هودی ، با یک پیراهن  کلاسیک مردانه  و تیشرت سبک استاندارد و روالی است  اما پوشدن جین با یک کت تک شما را چون جاستین تیمبرلیک جذاب و خوش تیپ میکند.

قوانینی که ظاهر استایل کت و شلوار جین را تکمیل میکند

اگر این کار را به روشی نادرست انجام دهید نه تنها جذابیتی بدست نمیاورید بلکه با ظاهر نا موزون و نا مرتبتان نظر دیگران را از خود بر میگردانید. کارتان را درست انجام دهید و ضمن جلب نظرها تبدیل به الگوی پوششی دیگران شوید.

مطمئن شوید همه لباسهاتان  فیت و اندازه است

یکی از اصولی که باید به آن توجه کنید پوشیدن لباسهای اندازه و فیت تنتان است، پوشیدن لباس گشاد شما را شبیه بچه هایی میکند که لباسهای پدر مادرشان را امتحان میکنند و لباس تنگ طوری شما و استایلتان را نشان میدهد انگار بتازگی اضافه وزن پیدا کرده اید و لباس جدیدی نخریده اید و همه اینها باعث میشود که خوب به نظر نرسید و توجه ها را از خود دور کنید.

شلوار جین کلاسیک بپوشید

بعد از پوشیدن لباسهای تنگ یا گشاد پوشیدن شلوار جین معمولی این استایل را خراب میکند. از پوشیدن جین های کژوال و معمولی دوری کنید و بیشتر به سمت جین های کلاسیک و سنتی بروید.

در انتخاب کت دقت لازم را بکنید

شلوارهای جین هر چقدر هم خوب و زیبا باشند بازهم یک لباس راحت به حساب میایند و پوشیدنشان با کتِ کت وشلور با خطوط صاف و مرتب آن جور در نمیاید. کت اسپرت بهترین گزینه برای پوشیدن با شلوار جین است و بلیزر گزینه دوم است.
خانمها: بخاطر اینکه کت اسپرت زنانه تنوع زیادی ندارد بهتر است شما بلیزر را انتخاب کنید برای ست کردن با جین.

دنبال طرح و هماهنگی رنگ ها  باشید

شلوارهای جین با اینکه تنوع رنگ بالائی دارند اما اصولا رنگ آنها یکنواخت است حتی اگر کمی هم تیره و روشن شده باشد، بنابراین اگر شما کتتان را هم رنگی یکنواخت انتخاب کنید کار سخت میشود و براحتی به ترکیب خوبی نمیرسید بنابراین دنبال طرح باشید، کت های دارای طرح کارتان را آسان تر و نتیجه را جذاب تر میکند.
کت را با چند جین مختلف بپوشید تصور نکنید اگر کتتان با یک جین هماهنگ بود میتوانید آنرا با همه جین ها بپوشید، حتما آنرا با چند جین مختلف بپوشید و یکی را که مناسب با چند جین است انتخاب کنید.

پیراهن مناسب بخرید

در استایل کت تک با شلوار جین، جین و کت را که انتخاب کردید وقت انتخاب درست پیراهن است.

پیراهن های دکمه دار آکسفورد انتخاب خوبی هستند و میتوانند به ظاهر شما کمی رسمیت ببخشند بخصوص زمانی که کت اتان کتِ کت و شلوارتان است. هر چه کت اتان اسپرت تر و جین اتان راحت باشد بایست بیشتر به سمت پیراهن های سبک و نخی و یقه باز بروید.

خانم ها میتوانید از انواع بلوزها استفاده کنید اما سعی کنید از پوشیدن کت با یک تیشرت تک اجتناب کنید چرا که از جذابیت کت کاسته و ظاهری مناسب به شما نمیدهد.

لایه های هوشمندانه


قانونی وجود دارد که میگوید پوشیدن جلیقه سریع ترین راه جذب دیگران است اما در استایل کت تک با شلوار جین نیز شما میتوانید با راهکارهایی به همان نتیجه جذابیت برسید. سوئیتر /پلیور ها نیز میتوانند به همان اندازه هماهنگ کننده لباسهاتان باشند در ضمن اینکه گرم نگهتان میدارند.

قانون این مرحله درست برعکس قانون کت است : رنگ یکنواخت درست ترین انتخاب است. از طرح و رنگ های شلوغ ، درهم و جیغ دوری کنید. یک انتخاب تک رنگ داشته باشید که با رنگ کت هماهنگی داشته باشد سپس این دو تا را با جین های مختلف چک کنید و جینتان انتخاب کنید.

نکات اکسسوریهای گردن


برای آقایان پوشیدن یک کراوات با این استایل نیاز به انتخاب یک جین تیره دارد.

برای خانمها گل سینه یا پین یقه بهترین انتخاب است اما استفاده از دستمال گردن یا هر چیزی که توجه را به سمت مرکز ببرد استایل را به هم میریزد و بایست از آن اجتناب کرد.
 آقایان بهتر است دکمه بالا را باز بگذارند و برای خانم ها یقه باز بهترین انتخاب است وقتی با جین بلیزر میپوشند.

کفش ظاهرتان را تکمیل میکند

پوشیدن اسنیکرز یا اسپرت ورزشی همراه با استایل کت تک با شلوار جین پیشنهاد نمیشود چرا که رسمیت لباسها را از بین میبرد و به بدی پوشیدن تیشرت با این تیپ است. بهترین انتخاب یک جفت کفش تخت یا کمی لژدار مشکی یا قهوه ای است.

پایان کار

  • جوراب های طرح دار انتخاب درستیست.جوراب سفید ناشیانه به نظر میرسد و مشکی نیز بیش از حد مجلسی است.
  • یقه های نرمال و نازک بهترین یقه برای کت است از یقه های تیز و بلند دوری کنید.
  • دو دکمه روی کت کافیست . هرگز به سمت کت هایی که دو ردیف دکمه دارند نروید(کت شش دکمه مردانه)
  • رنگ شلوار جین و کت را طوری انتخاب نکنید که گویا دارید ست جین میپوشید، هارمونی رنگ داشته باشید اما همرنگ نه.
  • کلاه : بله حتما! انتخاب بی نظیری است.

  • رها رضایی
  • ۰
  • ۰

 جین مناسب تیپ اندام توت فرنگی ، اندام مثلث وارونه

اندام مثلث وارونه

:اندام شما تیپ اندام توت فرنگی / اندام مثلث وارونه است اگر:

-پهن ترین بخش بدن شما شانه های شماست که عریض و چهار گوش هستند.

-از شانه به سمت پائینی بدن کم کم بدن باریک تر میشود (شبیه یک مثلث وارونه)

-سینه های شما سایز متوسط تا بزرگ است.

-باسن شما صاف است و تقریبا وزن کمی در ناحیه باسن و ران ها ندارید و این بخش بدن لاغر است

دختران با اندام توت فرنگی یا همان اندام مثلث وارونه بهترین اندام را دارند زمانی که نوبت به انتخاب جین میرسد و تقریبا تمام مدل ها با این اندام همخوانی دارد.

وزن غالب بدن در ناحیه بالا تنه میباشد و این بعنی باسن کوچک، پاها و ران های لاغر. نکته اساسی در این تیپ بدنی، ست کردن و هماهنگی لباس مناسب با جین در بالا تنه است که بتواند پهنی شانه های شما را کمتر نشان دهد و منحنی ها و برجستگی های زیبای اندامتان را به چشم بیاورد.

بله بگوئید به:

-لباس های بالاتنه ساده، غیر شلوغ بخصوص لباسهای یقه هفت
- هر نوع جینی را که دوست دارید میتوانید بپوشید چرا که غالب وزن شما در بالای کمر شماست و شما آزاد هستید هر جینی که دوست داشته باشید بپوشید (خوش به حالتان!) این جین میتواند جین جذب، راسته، دم پا و بوت جین باشد که همه به شما خواهد آمد.
- در بالا تنه تاپ و بلوزهای بدون بند (دکلته) و یا بلوزهایی که طرح امپراطوری در ناحیه کمر (پائین کلوش یا گشاد) دارند بپوشید، این کار باعث میشود که زیبایی و سایز سینه های شما نمایان و به چشم بیاید.

دوری کنید از:

-از بلوز و تاپهای لایه لایه، آستین های پف دار و از بلوزهای اپل دار پرهیز کنید. به طور کلی شما که اندام مثلث وارونه یا همان تیپ اندام توت فرنگی دارید از هر لباسی که کوچکترین حجمی به بالا تنه اتان بدهید دوری کنید.
-از پوشیدن بالا تنه راه راه افقی یا هر طرح دیگری حتی اگر کوچک و ریز باشند دوری کنید. اینها شما را در بالا تنه پهن تر نشان میدهند.
لباسهای طرح دار در بالا تنه جدا از مخفی کردن زیبایی زنانه شما، اندامتان را در بالا تنه بزرگتر از آنچه هست نمایش میدهد.
-از پوشیدن اکسسوری های زیاد دور گردنتان دوری کنید، از هر چیزی که توجه را به سمت بالا تنه ببرد دوری کنید. نکته اساسی برای شما بردن نگاه ها به سمت پائین تنه یعنی لاغرترین و فیت ترین بخش اندامتان است.

سلبریتیها با اندام تیپ توت فرنگی

چارلیز ترون، کیت آپتون، الی مک پرسون، رنی زلوگر، جنیفر گارنر، آنجلینا جولی از جمله سلبریتیهایی هستند که دارای اندام مثلث وارونه هستند.
(Charlize Theron, Kate Upton, Elle MacPherson, Renee Zellweger, Jennifer Garner, Angelina Jolie)

 

مثال یک: صاف و راسته نگه اش دار

تیپ اندام توت فرنگی

در اینجا چارلیز ترون با تیپی کلاسیک و جذاب دیده میشود با لباسهایی ساده و برش راسته. یک جین اسلیم فیت تیره سنگ شور شده با یک تاپ سفید متناسب با رنگ پوستش. پاهای لاغر او مرکز توجه قرار میگیرد و البته که کفش های پاشنه بلند زیبایش در این جلب نظر موثر است.

تاپ سفید کلاسیک بهترین گزینه برای تیپ اندام توت فرنگی( استرابری) یا همان اندام مثلث وارونه است به خصوص که رنگ سفید وقتی پوستتان خوش رنگ تابستانی است آنرا جذابتر نیز نشان میدهد.

مثال دو: بالا تنه را ساده نگهدار

اندام مثلث وارونه

موقع لباس پوشیدن باید تصمیم بگیرید کدام بخش لباستان بخش برجسته تیپ اتان باشد. در عکس بالا کیت آپتون تصمیم گرفته آن بخش جین او با طرح پاره باشد.
نگاه ها نا خودآگاه به سمت پاهای او و پوست ناحیه زانو جلب میشود و در بالا تنه تنها چیزی که نیاز است یک بلوز سفید راسته که روی اندام بیافتد و جذابیتش را چند برابر کند.

مثال سه: تک رنگ مثل یونیفرم

اندام مثلث وارونه

به کسانیکه تیپ اندام توت فرنگی یا اندام مثلث وارونه دارند همیشه توصیه میشود که لباسهایی که بالا تنه اشان را مورد توجه قرار میدهد نپوشند.
در این عکس الی مک پرسون به ما نشان میدهد چطور میشود به زیبایی این کار را انجام  داد. لباسهای او تشکیل شده از لباسهای ساده با رنگ تیره از بلوز تا کفش ها. با بستن یک کمربند با جزئیات جذاب او توجه را به سمت باریک بدنش یعنی کمر و باسن جذب کرده است و باعث شده نگاه ها در پائین تنه بماند.

دیگر سلبریتیهای دارای اندام مثلث وارونه و تیپ اندام توت فرنگی

اندام مثلث وارونه

 

جین مناسب اندام گلابی را اینجا ببینید

جین مناسب اندام سیب را اینجا ببینید

جین مناسب اندام ساعت شنی را اینجا ببینید

  • رها رضایی
  • ۰
  • ۰

 

نام 64 دسته از انواع مدل های کفش زنانه و مردانه

لیست انواع مدل های کفش برای زنان و مردان. ابتدا لیست کفش های یونیسکس و سپس لیست جداگانه زنانه و مردانه.

زمانی که صحبت از کفش میشود تنها صحبت از نیاز به پوشیدن آن نیست، میدانیم که کفش میتواند شخصیت شما را به دیگران نشان بدهد. اینکه ماجراجو هستید یا دنبال امنیت؟

زن باشید یا مرد کفش از جمله چیزهایی است که بدون آن نمیتوانید زندگی کنید. یک جفت کفش خوب و راحت به شما حس اعتماد به نفس و هوشمندی میدهد.اگر میخواهید کفش بخرید و برای انتخاب مدل آن دچار سردرگمی شده اید، با این مقاله مشکل شما را حل خواهیم کرد.

بخش اول: کفش های یونیسکس (مشترک بین مردان و زنان)

1-اسنیکرز / Sneakers

اسنیکرز ها از جمله انواع مدل های کفش  راحتی است که همه باید از آن داشته باشند.

به اندازه کافی تنوع رنگ و مدل دارد و به راحتی میتوان با هر نوع تیپ و لباسی آنرا ست کرد و از یک پیاده روی راحت و بدون مشکل لذت برد.

 

انواع مدل های کفش

 

2- بوت / Boots

بوت ها انواع زیادی در زنانه و مردانه دارند، پاشنه دار، تخت و ...

انواع مدل های کفش

3- کلاگ / Clogs

کلاگ در اصل به صندلی گفته می‌شود که بسیار سنگین است و زیره‌ای ضخیم و کلفت از جنس چوب دارد.

این کفش ها بسیار راحت و مناسب مشاغل و کارهایی است که نیاز به ایستادن و راه رفتن زیاد دارند.

انواع مدل های کفش

4- کراکس / Crocs

بسیاری تصور میکنند که کراکس مختص استفاده داخل منزل است، این در حالیست که از انواع مدل های کفش است که میتوان آنرا در فضای باز و بیرون نیز پوشید بخصوص در سفرها که نیاز به کفش راحت احساس میشود.

انواع مدل های کفش

5- کفش های زمین / Earth Shoes

ممکن است بسیاری نام این مدل کفش را نشنیده باشند، این در حالی این است که این کفش ها در دهه 70 (1970)  بسیار مد بوده اند و از مختصات آنها کاملا مشخص است که برای تقویت وضعیت بدن، کاهش کمر درد و تنفس پا طراحی شده اند.

 

انواع مدل های کفش

6- فلیپ-فلاپ / Flip-Flops

بهترین گزینه برای فصل تابستان، برای ساحل و مهمانی های استخر.

 

انواع مدل های کفش

7- گالوش / Galoshes

کفش گالوش پا را بطور کامل پوشش میدهد و به دلیل ضد آب بودن آنها پاها را در برابر باران و گل و لای محافظت میکند.

گالوش ها هم برای زنان و هم برای مردان طراحی شده اند و اغلب از جنس لاستیک هستند و گاهی نیز با پارچه پوشانده میشوند.

 

8- هوراچی / Huaraches

دو نوع کفش متفاوت هستند که به آنها هوراچی گفته میشود، یک نوع آن کفش های واقعا تاریخی است که طی قرن ها طراحی و به وجود آمده و نوع دیگر طراحی های عجیب نایک است که ابتدا از یک کفش ورزشی رنگ روشن نایک شروع شد که بسیار متمایز و متفاوت بود و سپس تکامل یافت و در انواع رنگ ها طراحی شد.

  انواع مدل های کفش

9- جیکاتابی / Jika-tabi shoes

کفش های جیکاتابی (نینجا) از انواع مدل های کفش  سنتی ژاپنی است که هنوز نیز پوشیده میشود، در طراحی این کفش بین انگشتان شصت و بقیه انگشتان شکاف ایجاد میشود.

انواع مدل های کفش

10- موکاسین / Moccasins

موکاسین ها از چرم نرم و یا جیر ساخته میشوند، کفش های موکاسین اصولا با لوفر ها اشتباه گرفته میشوند، یکی از شاخصه های تمایز این دو این است که موکاسین ها بند دارند اما لوفرها نه.

موکاسین ها یکی از قدیمی ترین مدل های کفش است که حدود 30 هزار سال قدمت دارد و از طریق مهاجران آسیایی وارد آمریکا شده است.

انواع مدل های کفش

11- رایدینگ بوت / Riding Boots

چکمه های سوارکاری حتی قبل از چکمه های نظامی به وجود آمده اند.

آنها اصولا تا زیر زانو هستند پاشنه های کوتاه دارند و اغلب در بخش انگشتان سفت و محکم هستند که برای محافظت انگشتان در برابر پای اسب ها در صورت لگد شدن احتمالی ایجاد شده.

این نوع بوت ها انواع مختلف دارد که همه راحت، شیک و مدرن هستند و هم مختص خانم ها و هم آقایون هستند.

12-بوت روسی / Russian Boots

این بوت ها برای هوای سرد طراحی شده اغلب از جنس پشم ساخته میشوند و همه پا را گرم نگه میدارند.

این بوت ها در سراسر روسیه پوشیده میشوند.

این مدل نیز یونیسکس میباشد.

انواع مدل های کفش

13- اسلاید صندل / Slide Sandals

صندل های اسلاید(سرسره) که به آنها سرسره استخر (اسلاید پول) نیز گفته میشود در آغاز به عنوان کفش حمام معرفی شدند، سپس آنها را برای استفاده همراه لباسهای روزانه تغییر طراحی دادند و به آنها اسلاید صندل نام دادند، اما این مدل صندل برای استفاده در آب طراحی شده. آدیداس آنقدر خوب از پس طراحی این صندل ها بر آمد که این روزها مردم آنها را همه جا میپوشند.

14- صندل / Sandals

یکی دیگر از انواع مدل های کفش ، صندل است که هم برای مردان و هم برای زنان قابل استفاده است. آنها نه تنها شیک هستند بلکه بسیار راحت هستند و میتوان با همه نوع لباس راحتی آنرا پوشید په جین و په شلوارک و ...

انواع مدل های کفش

15- اسلیپر / Slippers

همه در خانه نیاز به یک جفت دمپایی دارند. اسلیپرز ها بهترین گزینه هستند.

انواع مدل های کفش

16- اسنو بوت / Snow Boots

اسنو بوت یا همان چکمه های برفی با عایق بوده سنگین تر و ضخیم تر از چکمه های بارانی طراحی شده اند و پائین پا را گرم نگه میدارند، اغلب بالای مچ و یا تا زیر زانو هستند.

انواع مدل های کفش

17- بوت آگ / Ugg Boots

منشا این بوت ها استرالیا است و از اواخر 1800 محبوب شده اند.

انواع مدل های کفش

18- آکسفورد / Oxfords

آکسفورد از انواع مدل های کفش سنتی است که به شما ظاهری آکادمیک میخشد.

این مدل به علت بندهای بسته شده ظاهری مرتب دارند.

نام این مدل  مرتبط با دانشگاه آکسفورد است با وجود اینکه قدیمی تر هستند.

عده ای نیز مدعی هستند که کفش های آکسفورد اصالتا اسکاتلندی هستند که نام آنها Balmorals بوده است.

انواع مدل های کفش

19- سدل / Saddle shoes

این کفش های سیاه و سفید از انواع مدل های کفش مد دهه 1950 بوده اند. خیلی طول کشید تا آنها تبدیل به مد جدی شوند اما وقتی مد شدند تبدیل به مدی مانگار شد.

انواع مدل های کفش

20- کلیتس / Cleats

اگر اهل ورزش هستید بخصوص فوتبال، نیاز به یک جفت کلیتس دارید.

آنها نه تنها احساس راحتی به شما میدهند بلکه حس کنترل و سرعت بیشتر نیز به شما هدیه میدهند.

انواع مدل های کفش

21- بوت کاف / Calf Boots

قدیمی ترین تصویری که از کفش کشف شده است مربوط به غاری در اسپانیا است که به 12000 تا 15000 سال قبل از میلاد بر میگردد و تصویر زن و مردی است که چکمه های کف به پا دارند.

این چکمه ها هرگز از مد نیافتادند و در اشکال مختلف و با سایز های مختلف پاشنه طراحی و تولید شده اند. طرح های کابوی، ولینگتون و طرح های دیگر از روی این مدل طراحی شده اند. آنها یک سبک سلطنتی دارند.

22- بیرفوت / Barefoot Shoes

کفش های پا برهنه یا همان بیرفوت پدیده نسبتا جدیدی است، بسیاری از متخصصان معتقدند که این کفش ها از انواع مدل های کفش هستند که کاملا برای دویدن و پیاده روی طراحی شده و چند ورزشکار با این کفش ها در مسابقات دو و میدانی در المپیک شرکت کرده اند و مدال آورده اند. به این مدل کفش انگشتی نیز گفته میشود.

انواع مدل های کفش

 

 

بخش دوم : کفش های زنانه

تنوع کفش های زنانه از نظر جنس، رنگ و شکل و طراحی بی پایان است.

هر جفت کفش که تا کنون شناخته شده در دنیای مد تاریخ و هویتی دارد و تحول خارق العاده ای را در طول تاریخ پشت سر گذاشته اند.

ده کفش اول زنان

در نمودار زیر ده کفش زنانه ای که بیشترین سرچ را داشته اند و تعداد دنبال کنندگان آنها را میبینید.

انواع مدل های کفش

کفش های زنانه

1- انکل بوتس / Ankle Boots

انکل بوتس یا همان بوت تا مچ همانطور که از نامش پیداست تا مچ پا را میپوشاند، در میان بوت ها این مدل بهترین جلوه و شیکی را به شما میبخشد.

2- بالرینا فلتس / Ballerina Flats

کفش های بالرین  به طور معمول از چرم نرم و یا ساتن تولید میشوند. در قرن 18 میلادی بود که رقصنده های بالرین تصمیم گرفتند با پوشیدن این کفش ها هنگام رقص در حال پرواز به نظر برسند.

3- بالت اسلیپرز / Ballet Slippers

این مدل طرح بدون پاشنه و تخت کفش بالرین  یا همان دمپائی بالرین است که میتوان آنرا در کارهای روزمره پوشید و معمولا از جنس بوم، چرم و یا ساتن تولید میشود. اولین بار یک رقاص بالرین اپرا در قرن 17 در پاریس این کفش ها را پوشید و الگویی شد برای بالرین ها در انتخاب این کفش هنگام رقص.

انواع مدل های کفش

4- کورت شوز / Court Shoes

شما انواع مدل های کفش مجلسی را با پاشنه های بلند و نوک تیزشان میشناسید اما ممکن است ندانید که این کفش ها زمانی در دادگاه های سلطنتی در اوج مد بوده است.

این کفش ها با ارتفاع پاشنه متفاوت اما در حداقل پاشنه با پاشنه متوسط و با نوک تیز هستند و پاشنه آنها ممکن است صاف و کمی متفاوت باشد.

5- اسپادریلز / Espadrilles

یک مبارز معروف بنام سابرینو آرانا در کوبا در طول انقلاب کوبا کفش اسپادریل پوشیده است و از آن زمان اسپادریل ها به عنوان لباس قهرمانان عدالت شناخته شده. کم کم مردم به آن علاقه مند و تبدیل به مد شده و راه خود را به هالیود نیز باز کرده است.

این کفش های بسیار سبک، از جنس بوم و زیره الیافی دارند.

انواع مدل های کفش

6- فلتس / Flats

کفش فلت شامل انواع مدل های کفش میشود که پاشنه ندارد و یا پاشنه بسیار کمی دارند و خانم ها میپوشند که میتوانند شامل مدلهای لوفر، آکسفورد، مولز و صندل های بدون پاشنه باشند.

انواع مدل های کفش

7- گلادیاتورز / Gladiators

کفش های گلادیاتور در طول تاریخ توسط مردان پوشیده میشد، در روم باستان مردان حین جنگ آنها را بپا میکردند.

صندل های گلادیاتور اصالتا کفش های غارنوردی بودند. مناسب فصل گرما همراه با لباسهای راحت.

 

8- هیل لس شوز / Heelless shoes

کفش های بدون پاشنه یک نوآوری در عرصه مد است که اگر چه  نگاه اولیه به نظر ترسناک میرسد اما جذاب نیز میباشد.

انواع مدل های کفش

9- های هیلز / High Heels

کفش های پاشنه بلند که در تنوع بسیار بالا برای دنیای مد خانم ها طراحی شده است.

انواع مدل های کفش

10- جلی شوز / Jelly Shoes

با اینکه این کفش ها در دهه 1980 بسیار مد شدند، تاریخچه قدیمی تری دارند. در دهه 1950 یا 1960 که پلاستیک بصورت زیادی در دسترس کارخانجات بود این کفش ها طراحی شدند و در طرح ها و رنگ های مختلف تولید شدند و از انواع مدل های کفش مجبوب در دهه 80 بودند.

انواع مدل های کفش

11- نی بوتس / Knee Boots

بوت های تا زانو میتوانند با پیراهن، دامن و جین جذب پوشیده شوند.

انواع مدل های کفش

12- مری جینز / Mary Janes

یک مد کلاسیک که تقریبا هر زنی حداقل یکبار آن را پوشیده است، ممکن است با پاشنه یا بی پاشنه باشند اما شاخصه این مدل داشتن یک بند در بخش بالای آن است، بخاطر این بند به آن کفش بار هم گفته میشود.

13- می یولز / Mules

از جلو بسته و از پشت باز.

انواع مدل های کفش

14- پیپ تو / Peep-Toe Shoes

کمی باز در جلوی کفش که به همین دلیل به آنها پیپ تو گفته میشود. در دهه 1940 بسیار محبوب بودند و مرلین مونرو و بتی پیج از طرفداران این مدل بودند.

15- پلتفورمز / Platforms

پلتفورم ها پاشنه دار با پاشنه های ضخیم و بلند هستند و میتوانند قد شما را چند سانت بلند کنند. جالب اینجاست که شخصیت های برتر نمایش یونانیان در نمایش های کمیک از پلتفورم ها میپوشیدند و نشانه عزت آنها در نمایش بود.

16- اسلینگ بک / Slingback

در بخش پشت باز است و یک بند که دور پا میچرخد و در جلو بسته میشود.

17- استاکینگ بوتز / Stocking Boots

چکمه ها تا بالای زانو که گاهی تا ران هم ادامه دارند.

انواع مدل های کفش

18- صندل تی استرپ / T-Strap sandals

صندل های بند T در دهه 1920 مد روز شد. این صندل ها دارای نوک تیز بوده و نواری از انگشتان پا تا مچ پا کشیده میشود و در آنجا به بند دیگری وصل میشود که دور مچ پا میپیچد. در ابتدا این مدل پاشنه دو اینچی بودند که به مرور کمتر شد.

19- وجز / Wedges

اگر در کفش های پاشنه بلند تیز پاهای شما درد میگیرد میتوانید از مدل وج یا همان لژ دار استفاده کنید. این مدل در دهه 90 بسیار مشهور شد.

انواع مختلفی مانند پاشنه تسمه ای، چوب پنبه ای، جین و مروارید دارد.

20- صندل وریشافر / Worishofer Sandals

این کفش های آلمانی دارای پاشنه کوتاه لژ دار (وج/ Wedge)،  بخش چرم بالائی باز به شکل Peep-Toe و لایه بالایی دارای سوراخهای ریز است که آنرا متمایز کند.

بسیار شیک راحت و محافظ پا.

21- لوفر / Loafers

راحت و شیک.

انواع مدل های کفش 

بخش سوم  : کفش های مردانه

کفش همیشه بخش مهمی از فشن مردانه بوده است چون کفش ها هستند که در مورد شخصیت کسی که آنها را پوشیده صحبت میکنند.

10 کفش برتر مردان

در نمودار زیر ده کفش مردانه که بیشترین سرچ را داشته اند و محبوبیت بیشتری دارند را میبینید.

 

کفش های مردانه

1- مانکس / Monks

دلیل معروفیت این کفش به این نام به زمانی بر میگردد که راهبان دنبال جایگزینی برای صندل بودند و این طرح را جایگزین کردند.

این کفش بیشتر با جنس جیر و با یک یا دو سگک و بند ضخیم محکم تولید میشود.

2- بووت شوز / Boat Shoes

مدل قایقی که با نامهای "دک ، داکسایدرز، تاپ سایدرز" (کفش عرشه، کفش اسکله، کفش قایق)

بیشتر از جنس بوم و یا چرم هستند.

انواع مدل های کفش

3- بلوکر شوز / Blucher Shoes

در پیدا کردن این مدل به راحتی گیج میشوید، اصولا در تمایز این مدل و انواع مدل های کفش دربی همه اشتباه میکنند. با اینکه هر دو مدل بند دار هستند اما در ساختار اصلی تفاوتهایی با هم دارند.

شاخصه آن دوخته شدن تکه چرم روی بدنه کفش است.

4- بروگ / Brogue

این مدل با نام "وین تیپ آکسفورد" / Wingtip Oxford نیز شناخته میشود.

یک خط مورب که از یک سمت به سمت دیگر کفش میرود و مانند کلاهی برای انگشتان و یا متمایز کننده نوک کفش است.

بروگ را میتوان با کت و شلوار، شلوار و پیراهن و یا یک بلیزر پوشید.اگر این کفش ها را با یک تیشرت و شلوار جین نیز بپوشید شیک به نظر میرسید در حالیکه هیچ از جذابیت و شیکی آن کاسته نمیشود اگر با کت و شلوار رسمی و کاری خود آنرا ست کنید.

کت و شلوار طوسی خود را با یک جفت بروگ قهوه ای ست کنید تا دیگران از شما چشم بر ندارند.

5- بروگن شوز / Brogan Shoes

هر کسی که در سالهای 1700 یا 1800 زندگی کرده حتما یک جفت از آن را پوشیده چرا که در آن سالها این کفش بطور گسترده ای مد بود.

ساق این مدل بلند است، از جنس چرم بوده و یک سیستم بند محصور شده دارد.

معمولا طراحی ساده و پاشنه بادوامی دارند.

6- براثل کریپر / Brothel Creeper Shoes

استفاده از کفش های کریپر از یک رقص آغاز شد که الهام گرفته از آهنگی بود از گروهی به نام پسران تدی که عاشق پوشیدن لباسهای فانتزی بودند. پسران تدی بصورت اختصاصی بخاطر کفش هایشان شناخته میشدند، یک طرح آکسفورد با کف ساخته شده از کرپ (کرپ جنس زیره بعضی از کفش ها ) . رویه کفش به طور معمول از چرم و کف آن ضخیم و سفت است.

7- باک شوز / Buck Shoes

باک بصورت سنتی با پوست گوزن ساخته میشود.

معمولا طرحی ساده دارند واز انواع مدل های کفش است که  با لباسهای راحت و اسپرت بیشتر پوشیده میشوند.

بند کوتاه دارند، نوک آنها کمی گرد است  و دو تکه که از دو طرف بالا میایند و بوسیله بندها به هم وصل میشوند.

8- باکلد شوز / Buckled Shoes

به آنها باکل شوز، مانک شوز و مانک استرپ شوز نیز گفته میشود. Buckle shoes, Monk shoes, Monk strap shoes

ممکن است یک سگک یا دو سگک و همینطور دو تسمه یا یک تسمه باشند.

https://weartm.com/%d8%b3%d8%aa-%da%a9%d8%aa-%d9%88-%d8%b4%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%b1-%d8%b7%d9%88%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%da%a9%d9%81%d8%b4-%d9%82%d9%87%d9%88%d9%87-%d8%a7%db%8c/

9- بوت چوکا / Chukka Boots

عقیده عمومی بر این است که چکمه های چوکا در هند در میان سربازان انگلیسی که هنگام چوگان از آن استفاده میکردند مشهور شد.

نسبت به انواع مدل های کفش ، این بوت ها سبک تر، گشاد تر و هواخور بیشتری دارد و راه رفتن در آن بسیار راحت است.

10- بوت کامبت / Combat Boots

این چکمه ها به نام آرمی بوت و میلیتاری بوتز نیز شناخته میشوند (Army Boots, Military Boots)

سربازان رومی هنگام جنگ چکمه میپوشیدند، در زمانهای دور سربازان چکمه میپوشیدند اما چکمه هایی که برای جنگ طراحی شده باشند بسیار جدیدند.

انواع مدل های کفش

11- بوت کاوبوی / Cowboy Boots

این چکمه از انواع مدل های کفش که برای کاری مشخص طراحی شدند میباشد ابتدا در صده 1800  طراحی شد که برای مد نبود ولی به مرور زمان جای خود را در میان مد و فشن بازر کرد.

12- دربی شوز / Derby Shoes

مدل دربی در مقایسه با آکسفورد غیر رسمی تر است، برعکس آکسفورد کفش های دربی بند باز دارند و این بدان معناست که هیچ درزی میان جلو وزبانه کفش وجود ندارد. تکه های به بدنه بخیه خورده اند.

از دیگر ویژگیهای این کفش نوک ظریف، لایه دار بودن ساختار و زیره چرم و مقاوم.

13- بوت هایکینگ / Hiking Boots

همانطور که از نامش پیداست چکمه ای برای محیط بیرون، محافظ پا و برای هر گونه فعالیت در محیط بیرون است.

غالبا ضد آب و محافظ پا در برابر عوامل بیرونی، این مدل نیز از انواع مدل های کفش برای محافظت از عوامل بیرونی هنگام کار محسوب میشود.

14- لوفر / Loafer

از انواع مدل های کفش مردانه که بسیار متداول برای روزهای عادی در محیط بیرون است.

15- بوت موتوسایکل / Motorcycle Boots

چکمه های موتورسواری ابتدا به نام چکمه های مهندسی شناخته میشد و از انواع مدل های کفش برای محافظت هنگام انجام کار محسوب میشود.

ساق بلند آن از پا هنگام رانندگی محافظت میکند.

16- آکسفورد / Oxford Shoes

آکسفورد کفش بند داریست که از انواع مدل های کفش کلاسیک محسوب میشود.سادگی و ظرافت آکسفورد آنرا تبدیل به انتخاب مناسبی برای کفش های رسمی شب تبدیل کرده است.

17- اسپکتیتور / Spectator Shoes

تقریبا در انواع مدل های کفش ،  کفشی که در قسمت بالایی دو رنگ داشته در دسته کفش اسپکتیتور به حساب میاید.

این مدل طرحهای زیادی را در برمیگیرد.

18- بوت ولینگتون / Wellington Boots

چکمه های ولینگتون کاربردی متفاوت از چکمه های باران دارند، از جنس لاستیک بوده و برای محافظت از پا در مناطقی که باران و گل و لای زیاد است استفاده میشود. نام این چکمه از روی نام دوک ولینگتون که یک قهرمان نظامی است و در جنگ واترلو در سال 1815 ناپلئون را شکست داده برداشته شده است.

19- وینکل پیکس / Winklepickers

این کفش ها کفش های دهه 1950 در بریتانیا بودند و  هنوز نیز در راک اند رول از کفش های محبوب هستند چرا که از موزیک سرچشمه گرفته اند. به طور معمول از چرم یا چرم مصنوعی ساخته میشوند. نوک تیز و بالا آمده ای دارند، بخش مچ کمی بلند و گاهی سگک دار هستند.

20- بوت ورک / Work Boots

 بوتهای کار (ورک) تنوع بسیار بالائی دارند، بسته به امنیت و محافظتی که شغل مربوطه نیاز داشته باشد از انواع مدل های کفش کار استفاده میشود.

21- بوداپستر / Budapester Shoes

کفشی با بند کوتاه. بسیار شبیه به مدل دربی اما با دوخت , و بخیه های دوبل، خط جداکننده و پاشنه بزرگ.

به علت شباهت زیاد بین انواع مدل های کفش بوداپستر، دربی و بروگ گاهی آنها تحت نامهایی مثل بوداپستر دربی بروگ فروخته میشوند.

ترکیب اسامی این مدلهای شبیه به هم بسیار رایج است.

 

  • رها رضایی