دانستنی های پوشاک

مقالات و مطالب در مورد نحوه صحیح پوشش بر اساس ترندهای روز

دانستنی های پوشاک

مقالات و مطالب در مورد نحوه صحیح پوشش بر اساس ترندهای روز

  • ۰
  • ۰

 

برای کاهش ریزش مو بعد از کرونا چه باید کرد؟

تعدادی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا به دکترهای خود گزارش کرده اند که پس از بهبودی از این بیماری موهای خود را از دست داده اند و یا موهایشان بسیار نازک شده است.

جمعی از پزشکان اعتقاد دارند که ریزش مو بعد از کرونا به دلیل "تلوژن افلوویوم" ایجاد میشود، وضعیتی که در آن مو پس از یک حادثه آسیب زا رشد نمیکند.( تلوژن افلوویوم نوعی ریزش موی موقتی است که معمولاً پس از استرس ، شوک یا یک واقعه آسیب زا اتفاق می افتد. این ریزش معمولا در کف سر اتفاق می افتد)

ریزش مو به عنوان یک عارضه متعجب کننده اما نه چندان غیر منتظره بعد از ابتلای بیماران به کوید 19 ظهور پیدا کرده است.

بنا به گزارش بسیاری از بیماران و از جمله تعدادی از افراد مشهور،  آنها دسته هایی از موهای خود را پس از بهبود بیماری کرونا از دست داده اند یکی از بازیگران مشهور آمریکا آلیسا میلانو نیز از جمله افرادیست که از ریزش موی خود به دکتر شکایت برده است.

ریزش مو بعد از کرونا

در حالیکه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا هنوز ریزش مو را به عنوان علامت مشخص این بیماری تائید نکرده اند بسیاری از مردم در گفتگو با دکترانشان و یا با انتشار عکس هایی از خود در صفحات مجازی از ریزش مو بعد از کرونا و نازک شدن موها خبر داده اند.

دکترها اعتقاد دارمد که ریزش مو احتمالا با استرس و ضربه ناشی از مبارزه با کرونا ارتباط مستقیم دارد. تلووژن افلوویوم یعنی شرایطی که رشد مو پس از تحمل ضربه توسط فرد متوقف میشود، احتمالا دلیل اصلی این ریزش هاست.

دکتر پاتریک آنجلوس نویسنده " علم و هنر ترمیم مو" در یک مقاله راهنمای بیماران 4 نکته مهم را برای راهکار جهت کاهش ریزش موی ناشی از بیماری کرونا ارائه کرده است که با توجه به اهمیت این موضوع ما آنرا برای شما در این مقاله بیان میکنیم.

1- موهای خود را با احتیاط بشوئید تا باعث کشیده شدن و کنده شدن آنها نشوید و موهایتان را سشوار نکشید.

به گفته دکتر آنجلوس، روش شستن موها در واقع میتواند به شما در نگهداری و نگه داشتن بیشتر موهایتان کمک کند.
شستن و شانه زدن موها به جلو یعنی به سمت صورت به جای شانه زدن به پشت سر و گردن، برای فولیکول ها استرس کمتری دارد.

کوتاه کردن موها و انتخاب مدلهای هر چه کوتاه تر یکی دیگر از راههای کاهش از دست دادن فولیکول های مو و  کاهش ریزش موهاست.
دکتر آنجلوس میگوید: وزن موهای بلند بیشتر است بنابراین همین وزن باعث کشش بیشتر روی فولیکول ها میشود.
علاوه بر تمیزکردن صحیح مو، پرهیز از وسایل حرارتی مانند سشوار حائز اهمیت است چراکه این امر باعث شکنندگی و احتمال ریزش مو است.

2- سایر موارد پزشکی زمینه ای را که ممکن است در ریزش موی شما نقش داشته باشند را درمان کنید.

مسائلی مانند عدم تعادل هورمونی، کم کاری تیروئید و کمبود آهن و یا ید میتواند ریزش مویی را که به دلیل استرس کرونا  تجربه کرده اید را تشدید کند.
درمان و معالجه پزشکی برای این بیماریها میتواند روند ترمیم موهایتان  و همچنین کاهش ریزش مو بعد از کرونا را سریعتر کند.

دکتر آنجلو میافزاید: از استفاده بیش از حد مکمل ها و داروها خودداری کنید. از آنجا که مکمل هائی مانند تستوسترون، هورمون رشد انسانی، مکمل وی (Whey)یا همان پروتئین پودر آب ماست (پروتئین برای عضله سازی) و مکمل های DHEA  میتوانند باعث نازک شدن و ریزش موها شوند، به طور ویژه از استفاده این مکمل ها اجتناب کنید تا بتوانید روند ریزش مو بعد از کرونا را کاهش دهید.

3- تغذیه مورد نیاز بدنتان را داشته باشید و از رژیم های غذائی سخت گیرانه لاغری دوری کنید.

تغذیه میتواند تا حد زیادی در سالم نگه داشتن مو و حجم مو موثر باشد. دکتر آنجلوس توصیه میکند از رژیم های غذائی سخت گیرانه مبتنی بر حذف مواد غذایی مغذی و تمرکز کننده روی تنها چند ماده جهت لاغری به طور جدی اجتناب کنید. خوردن متعادل کربوهیدارت، پروتئین و چربی بسیار مهم است.
برای درمان و ترمیم ریزش مو بعد از کرونا لازم است که تمام ویتامین های لازم به بدنتان برسد از مهمترین آنها ویتامین دی، آهن و زینک است.

4- از قرار گرفتن در معرض دود سیگارخودداری کنید.

سیگار کشیدن یا بودن در کنار افرادی که سیگار میکشند فقط برای ریه های شما مضر نیست بلکه میتواند برای موهای شما نیز مضر باشد و ریزش مو بعد از کرونا را تشدید کند.
اکر سیگار میکشید بهتر است فکری برای ترک آن یا کم کردن آن باشید و اگر در محیط اطرافتان افراد سیگاری هستند از بودن درمعرض دود سیگارشان پرهیز کنید.
توصیه میشود افرادی که از بیماری کرونا بهبود یافته اند و دچار ریزش مو بعد از کرونا هستند از دود و محیط دارای آلودگی سیگار دوری کنند.

همه این توصیه ها تنها راهکارهای اولیه برای کمک به روند بهبود ریزش مو بعد از کرونا است، این ریزش ها موقتی است و با رعایت ها و مراقبت های شما بزودی موهایتان دوباره رشد کرده و خواهید درخشید.

 

ریزش مو بعد از کرونا تغذیه کامل و مناسب  ریزش مو بعد از کرونا شستشوی آرامریزش مو بعد از کرونا خشک نکردن مو با سشوار ریزش مو بعد از کرونا عدم مصرف بی رویه مکمل ها ریزش مو بعد از کرونا دوری از دود سیگار

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی